tirsdag 28. august 2012

Rosa høst og stevnemøter

Det er nok ikke til å komme forbi, høsten er her om jeg vil eller ikke. Trærne gulner og rognebæra rødmer på trærne. På dagens løpetur møtte jeg skogens konge, og han flyttet seg iallefall ikke. Jeg måtte snu å løpe andre veien igjen. Kort sagt, høsten er som den pleier å være her oppi dalom. Det er bare det at når elgjakta starter er alle elgene søkk borte, har de utviklet jaktradar mon tro?
Og hagen? Ser sånn ut i rosa i dag.


En lav sedum med en skjønn rosafarge sammen med krypende slirekne. Slirekne er fin nå, men bladverket på denne er brunt og stusselig til langt utpå sommeren.

Vanlig Sedum


Astilber og Potentilla mrs Wilmott

Mer Astilber

Enda flere Astilber

Trist vær i dag, grått, regntungt og vindfullt. Men det var deilig med en tur ut før jobb, tross stevnemøter med diverse elger i skogen.

                                    Ha en strålende dag tross tungt vær :)


                                                Hilsen Tua

6 kommentarer:

  1. Oj, en elg! Her möter jeg så godt som daglig rådyr eller hjorter, men elger er mer sjelden å se.

    Så fine Astilber du har. De er en av mine favoritter i hagen også. Flott bladverk og nydelige blomster, det er en kombinasjon jeg kan like:-)

    Håper du får en flott dag! Du er jamen flink som har värt ute og sprunget på morran også.

    Klem Nora

    SvarSlett
  2. Så mange flotte astilber du har! Elg har jeg enda til gode å støte på her heldigvis. Ha en fortsatt fin dag. Klem Marit

    SvarSlett
  3. Så sprek du er! Ute å løper på morgenen. Sikkert deilig når det er gjort :-) Fine rosa blomster, dvergslirekne var søt. Jeg så ikke de gule bladene:-)
    Ha en super kveld.

    SvarSlett
  4. Jeg kjenner at jeg er litt likeglad nå. Men når sola kommer tilbake, så er jeg nok der igjen :) Jeg vil liksom ikke lukke hagen enda, men samtidig er jeg veldig klar for innekos.

    Neste gang må du ta med deg våpen på løpetur. Ikke godt å vite hva dem finner på :))

    Klem

    SvarSlett
  5. Ja idag har vi hatt en skikkelig ruskedag!..men jeg benyttet tiden inne til litt nødvendige ting...så imorgen er det meldt sol..og da blir det hagedag:)
    Litt av noen stevnemøter du har..hi,hi..huff jeg hadde blitt kjemperedd:)

    SvarSlett
  6. Ja utrulig med dissa dyra. Akkurat som dei snusar når det er jakttid:)
    Hausten ruskar i både blomstrane og treda no. Men her hos meg er det ein deilig tempratur i dag, nesten 17 grader:) Håper....på litt sommar til.
    Astilbene er kjekke og fine planter som lyser opp no litt seint.
    Ha ein strålande dag.
    PS! Tusen takk for dine koslige kommentarar hos meg!!!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)