mandag 28. oktober 2013

Slik går dagan

hagelivet svinner hen til intet..... høres dramatisk ut, men det er nå greit med forskjellige årstider også. Hadde det vært sommer hele året hadde jeg blitt lei graving og hagesysler.
Og nå? Slik er det i hagen akkurat nå


Riktig brun hage


Nypene er lyspunktet i hagen akkurat nå, samt et yrende fugleliv, noe som tiltrekker nabolagets katter. Noe som igjen holder meg i form ;)


Ikke mye futt igjen i flammebedet i dag.


Drivhuset står og venter på en ny vår. Sånn hagemessig er jeg ganske ajour trur eg. Kunne sikkert ha ryddet og klippet, høstgravd og luket mye mer enn det jeg har gjort, men jeg hadde ikke lyst. Og det skal man ha.


Jeg koser meg med å lage god mat. Diller og fikser på inneting (interiøraktige greier).


Jeg strikker, hekler og pjoner mye. Dette er de siste prosjektene, ullvotter. Og ellers jobber jeg, trener, har tatt over som leder i hagelaget (skrekkblandet fryd).......
Sånn går nå dagan.
Blogginnleggene kommer mer ujevnt nå når ikke hagen står i fullt flor, men det kommer, innimellom, bloggbesøkene likeså ;)


                                  -Turid

11 kommentarer:

  1. Hagen kan være fin på høsten/vinteren også, selv om alt er dødt og vissent. Flotte votter du har strikka og pjona.

    Jeg jobber nok ikke med interiør, men på en barneskole. :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer som ny leder i hagelaget! Jeg har vært det i 5 år her, og prøver egentlig å få sendt over vervet til noen andre. Men ingen vil ta over, så da så...
    Lykke til med mange spennende gjøremål!

    SvarSlett
  3. Helt enig Turid i at noen måneder uten hagestell er helt ok, men du skal jo ikke kjede deg ser jeg.
    Så flotte sokker og votter, her blir det mange varme føtter og lanker til vinteren.

    Kos deg med strikketøy og høstkvelden.

    SvarSlett
  4. Ja... sånn er det med senhøsten, man er litt lei! Gratulerer som Hagelagsleder... det blir nok bra. jeg er også leder i Hagelaget her og det er inspirerende når en er heldig som jeg og har et godt styre med på laget. Lykke til!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med vervet=) Det kommer du til å klare med glans! Jeg hadde heller ikke klart å holde hagetrykket oppe hele året, men skulle gjerne kortet ned vinteren litt=) Koselig å få se og høre hva du sysler med=) Vibeke

    SvarSlett
  6. Ja, nå får hage være hage, helt til våren. Da våkner vi vel opp igjen. Høsten er fin og masse tid for inne kos.

    Ønsker deg en fin uke. Klem

    SvarSlett
  7. Gratulerer som Hagelagsleder! Du verden så flink du er og så fine ting du strikker. Selv har jeg ikke strikket siden jeg gikk på ungdomsskolen tror jeg, men jeg har lurt litt på å ta det opp igjen.....
    Ha en fin höstuke!
    Klem!

    SvarSlett
  8. Det er nok denne modusen eg også er komt i no. Så ajour med hagen til vinteren som no er det lenge sida eg har vore.
    Det går i handarbeid av ymse slag, mykje jobb og ellers alt og ingenting :))
    Gratulerer som leiar i hagelaget ditt. Fekk jammen spørsmålet i mitt eg også.....men håper der er nokon andre som har meir lyst :))
    Kjempeflotte handarbeid du har laga...deilig med varme småplagg i tida framover.

    Klem MarJE.

    SvarSlett
  9. Ja..hagen synger på det siste verset nå...men det er fortsatt litt farge her hos meg.
    Kos deg med høstsysler:)

    SvarSlett
  10. Godt skrive dette, eg kjenner meg att i korleis det kan kjennast no om hausten. Eg er vorten meir eit årstidsmenneske etter at eg fekk bruke tida og kreftene i hagen. Men eg kjenner at no er dt godt å gå i hus og finne på eitkvart. I år broderer eg juledukar.

    SvarSlett
  11. Glemte helt å svare på spørsmålet ditt. Klart jeg vil treffes om du kommer til Trøndelag=) Det hadde vært veldig koselig. Vi er gjestfrie her hjemme, så du kan til og med få komme hjem til huset og hagen=) Rop ut, rop ut=) Vibeke

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)